Vilka komplex man har

Nu i veckan tog jag lite selfies för att jag kände mig lite extra fin. Använde selfie-kameran på min telefon för att det skulle bli lite lättare. När jag tar ett foto så ser jag först bilden till vänster, som är den som visas i telefonen när jag trycker av bilden. "Wow vad fin" tänker jag. När jag väl öppnar upp den i galleriet så ser jag bilden till höger, den som egentligen är åt rätt håll. Den första är ju spegelvända jag. Reagerar direkt på mina ögon, mitt ena öga är lite större än de andra, vilket ju inte är ovanligt, men gud vilka komplex jag ibland känner för att mitt ansikte är osymetriskt. Det sägs ju att ju mer symetriskt ansikte man har, desto vackrare är man. Jag försöker verkligen att embracea mitt lite skeva jag, för yttre skönhet är ju inte allt. Försöker tänka att jag är glad att jag är den jag är, helt enkelt. <3



Kommentarer

Har oxå komplex för att mina ögon är olika, jobbigt men man får på något vis lära sig att älska sig själv 😊

Svar: Visst är det så! Jag tror att man gör det, till slut. :)
Ida Karlsson


Kom ihåg






Trackback